De reeds geopende zuid-fase van het toekomstige Westfield Mall of the Netherlands trekt meer dan acht miljoen bezoekers op jaarbasis. De bezoekcijfers laten volgens Unibail-Rodamco-Westfield zien dat het voormalige winkelcentrum Leidsenhage weer groeit. 

De zuid-fase bevat negentig winkels (waaronder die van Amac, Henri Willig en Hunkemöller) en eetgelegenheden, die ruim 650 duizend bezoekers per maand zouden trekken. In zijn hoogtijdagen tussen 1998 en 2004 trok Leidsenhage ruim negen miljoen bezoekers per jaar. Door achteruitgang en bouwwerkzaamheden daalde dit aantal tot vijf miljoen. Volgens Westfield zorgt de transformatie van het winkelcentrum nu al voor nieuwe groei.

Westfield verwacht in het eerste jaar na de volledige opening, in het tweede deel van 2020, zo’n twaalf tot veertien miljoen bezoekers te trekken. Het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland biedt dan ruimte aan 280 winkels, restaurants en entertainmentaanbieders. De retailers die recent zijn toegevoegd aan het aanbod van The Mall zijn onder meer Cotton Club (604 m2), Lucardi (78 m2) en State of Art (324 m2).