Supermarkten: 'Koop niet meer dan nodig', online extreem druk

Supermarkten: 'Koop niet meer dan nodig', online extreem druk

Supermarkten kampen nog steeds met lege schappen. Ondanks oproepen om niet te hamsteren, werd dit in het weekend nog steeds massaal gedaan. Onder meer opvallend veel blikconserven, houdbare melk, eieren, afbakbroodjes, rijst, pasta en andere houdbare producten werden ingeslagen. Ook toiletpapier bleef enorm populair.

Brancheorganisatie CBL blijft benadrukken dat er voldoende voor iedereen is, als mensen hun 'normale boodschappenroutine' blijven volgen. "Dat betekent: koop de hoeveelheden die je normaal ook koopt. Elke Nederlander heeft eten en hygiëneproducten nodig. Houd rekening met elkaar, blijf aardig tegen elkaar en zorg dat anderen ook hun reguliere boodschappen kunnen blijven doen." Zo is er volgens het CBL voor chauffeurs voldoende tijd om de supermarkten te bevoorraden en kunnen de vakkenvullers de producten in de schappen leggen.

Veel mensen zochten hun toevlucht tot internet. Bij Jumbo werd het zelfs zo druk dat bestellen niet meer mogelijk was. Ook konden bestellingen niet meer worden aangepast. Inmiddels kan er wel weer worden besteld, maar kun je vaak de eerstkomende dagen geen bestelmoment meer kiezen. Ook bij Albert Heijn en Picnic lukt dat nauwelijks en stuiten klanten op 'vol'.

Reacties 2


Ed Bindels 16 mrt, 11:58

Winkels zouden het aantal producten per klant gewoon moeten beperken om hamsteren tegen te gaan. Waanzin!


michel van wijk 16 mrt, 17:07

Het hamsteren neemt hopelijk snel af maar dat neemt niet weg dat de vraag bovengemiddeld zal blijven vanwege alle thuiswerkers en sluiting van (dag consumptie) horeca.
Laten we er vertrouwen in hebben dat er genoeg in de keten zit. Misschien kan het aantal aanvulritten wel worden opgeschaald om juist daarmee de schappen - ook vers - gevuld te houden. Het is rustig op de weg dus ook blokrijden kunnen enige flexibiliteit krijgen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!