Update: sinds woensdag 10 juni doet de app het weer dankzij een update.

De Nederlandse Amazon-app (amazon.nl) werkt al zeker twee weken niet. Klanten stuiten op een foutmelding en kunnen er niets bestellen.

Op de mobiele telefoon verschijnt na opening van de app een hond in beeld. Met daarbij de tekst 'Oeps! Er is iets misgegaan'. Wie via een tablet de app opent, moet het doen met een zakelijker melding: 'Er is momenteel iets mis met de verbinding met Amazon. Probeer het opnieuw.'

De woordvoerster van Amazon reageerde nog niet op vragen van RetailNews. Via Twitter laat de webgigant aan klagende klanten weten dat er hard wordt gewerkt om de app 'zsm weer functionerend te krijgen'. Wanneer het probleem is opgelost, weet de klantenservice niet. Er wordt aangeraden om via de browser te winkelen. De andere apps, zoals amazon.de en amazon.co.uk, doen het wel.

Sinds 10 maart heeft Amazon een volwaardige webshop in Nederland. Voorheen konden via amazon.nl alleen e-books worden besteld. Voor andere producten werden klanten doorverwezen naar amazon.de, dat al wel stap voor stap aantrekkelijker was gemaakt voor Nederlanders. Zo kwamen de site en de app in het Nederlands beschikbaar, kon er met iDEAL worden betaald en werd Prime toegevoegd.