Weer zo'n mooie brillenwinkel: Komono in Antwerpen

Dat brillenwinkels er helemaal niet simpel en saai uit hoeven te zien, hebben onder meer het Nederlandse Ace & Tate en het Russische Radius 58 al bewezen. Ook het Belgische Komono, dat zonnebrillen en horloges verkoopt, vond het tijd voor een nieuwe, moderne look. 

Dat brillenwinkels er helemaal niet simpel en saai uit hoeven te zien, hebben onder meer het Nederlandse Ace & Tate en het Russische Radius 58 al bewezen. Ook het Belgische Komono, dat zonnebrillen en horloges verkoopt, vond het tijd voor een nieuwe, moderne look. Het merk nam onlangs zijn winkel in Antwerpen onder handen. 

Voor deze winkel, gevestigd in de thuisstad van het accessoiremerk, sloeg Komono de handen ineen met het bekende Berlijnse architectenbureau AAS Gonzalez. Dat bureau staat bekend om zijn minimalistische, maar speelse interieurontwerpen. Een stijl die duidelijk terugkomt in de look van dit pand, waarvan de voor- en zijkant bijna volledig uit glas bestaan. De grote, verticale ramen zorgen voor natuurlijk daglicht in de winkel en trekken de aandacht van voorbijgangers. 

Een grote, witte wand die bestaat uit 'gelaagde' schappen biedt ruimte aan de zonnebrillen van het merk en is tevens de voornaamste blikvanger van het interieur. De architecten hebben veel gespeeld met horizontale en verticale lijnen en dat alles tegen een achtergrond van getint glas. In de etalage staan zwarte, betegelde zuilen met daarop een wit plateau waarop de nieuwste modellen tentoongesteld worden. De verlichting bestaat uit langwerpige, simpele balken die langs het hele plafond lopen en voor een moderne, urban uitstraling zorgen.

In de nieuwe Komono-winkel vind je alle zonnebrillen en horloges van het Belgische merk, dat in 2009 werd opgericht door het Antwerpse duo Raf Maes en Anton Janssens. Ook is dit de eerste winkel waar Komono optiekservice aanbiedt. Komono heeft één Nederlandse brandstore, in Amsterdam.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen