Daar zit je dan, met honderd stoelen die je aan de straatstenen niet kwijtraakt. Als leverancier heb je dan maar een optie: de boel voor een schijntje verkopen aan een retailer of een opkoper. Verre van ideaal natuurlijk. Naduvi biedt een uitweg.


Overstock is niet alleen een groot probleem in de fashionsector. Ook woon- en interieurmerken zitten ermee in de maag. “Gemiddeld koopt een leverancier zo’n twintig tot 25 procent van de voorraadwaarde te veel in”, weet Itai Gross. “Als je het heel goed voor elkaar hebt tien procent, heb je het slecht geregeld dan wel veertig.”


'Alleen merken die wij uitnodigen komen op ons platform'
 

Zo kwam hij tot de oprichting van Naduvi, een platform om woonmerken van hun overtollige voorraad af te helpen. De bestaande mogelijkheden daarvoor waren volgens hem verre van optimaal. “Het doet afbreuk aan je merk of pijn in de portemonnee”, stelt hij. “Of je verliest heel veel marge, of je ligt als mooi merk tussen producten...