In een periode waarin het aanpassingsvermogen serieus wordt beproefd, gelden eigenlijk dezelfde principes als voorheen. Ondanks een slag en een stoot wordt mijn visie op het ondernemerschap bevestigd door de crisis. De keten van uitdagingen die het coronatijdperk met zich meebrengt forceert natuurlijk ook verandering. Het is een mogelijkheid om dingen te herzien die eventueel zijn vastgeroest.


Een rotsvast geloof in fysieke winkels kreeg het zwaar te verduren. Noodzaak schept telkens weer een oplossing. De stimulans om thuis te blijven zorgde voor een toename in online activiteit. Om die virtuele transactie een offline gezicht te geven, stapte ik zelf op de fiets om bestellingen te bezorgen. Contact met de klant kan nooit worden overschat.


Maar over het algemeen blijkt de mentaliteit die hoort bij de beginfase, wanneer je nog niet veel meer hebt dan een droom en dus intuïtief de koers bepaalt, steeds weer te prevaleren. Vanaf het begin van mijn onderneming met Hutspot heb ik, samen met mijn partners, belang gehecht aan de saamhorigheid van het personeel. De wederkerigheid tussen werkgever en werknemer is cruciaal....