28 winkels Expresso, Miss Etam, Claudia Sträter en Steps sluiten

28 winkels Expresso, Miss Etam, Claudia Sträter en Steps sluiten

28 modewinkels van Expresso, Miss Etam, Claudia Sträter en Steps gaan dicht. De filialen zijn volgens de nieuwe eigenaar NXT Fashion niet winstgevend genoeg. Ruim tweehonderd medewerkers verliezen hun baan, bevestigt commercieel directeur Patrick van der Borden na berichtgeving van het AD en de NOS.

De ketens vielen eerder onder FNG, de modegroep die vorige maand failliet ging. Ze maakten een doorstart onder de FLV Group van Martijn Rozenboom. De ketens zijn ondergebracht in de holdingmaatschappij NXT Fashion.

Expresso sluit vijftien winkels. Van Miss Etam gaan vijf vestigingen in Almelo, Almere, Diemen, Groningen en Alkmaar dicht. Claudia Sträter sluit vijf winkels in Amsterdam, Breda, Enschede en Eindhoven. Van Steps gaan drie filialen in Haarlem, Hoofddorp en Zoetermeer dicht.

Reacties

Er zullen er nog wel meer volgen maar voor die winkels hebben ze nog doorlopende huurcontracten van enkele jaren dus dat is dan een dure grap om af te kopen.

Geplaatst door Joost Kriek op 18 september 2020 om 22:08

Met mogelijk gemaakt door curatoren van de Meent en de Coninck. Met een dik pak boter op het hoofd en een kluitje in de hand het riet ingestuurd. Meer onderzoek en werk vanuit de curator had de keten in stukken wellicht geholpen; nu lekker makkelijk in 1 stuk verkocht aan de hoogste bieder: een slager van wie je weet dat het bedrijf aan flarden gescheurd wordt en elke euro er afgestript gaat worden. FNG verworden tot haaienvoer...sterkte voor alle mensen die er (nog) werken en een tip: maak dat je wegkomt!

Geplaatst door T. De Gast op 18 september 2020 om 22:17

Met hetzelfde management als voorheen zal ook NXT geen lang leven hebben. Totaal oncapabel. Gevalletje uitstel van executie.

Geplaatst door Pieter Raven op 19 september 2020 om 09:47

Er stond dit weekend een goed artikel in het NRC. Daar werd goed aangegeven hoe de "euthanasie bedrijven doktor " Martijn Rozenboom werkt.
Een van de redenen waarom de curator met Rozenboom in zee ging was dat het FNG management Rozenboom steunde, Dat is al een bevestiging van onvermogen. Zij ( o.a Richard Turk ex Voegele , Nick Bogaars Ex Varova ) waren gewoon bang dat ze hun goed betaalde baan kwijt zouden raken. Als FNG in delen verkocht zou worden, waren zij ( als zwaar managment ) niet meer nodig, maar was er wel een veel betere toekomst voor formules zoals Miss etam en Claudia Strater.
Het is diep triest dat dit soort praktijken in Nederland voor kunnen komen.

Geplaatst door P G op 20 september 2020 om 11:55

Expresso bedankt! Pakket teruggestuurd niks meer gehoord! Zit er voor €181,00 bij in....Retour pakket is ontvangen bij Expresso Energieweg Waalwijk.. Week later lees je dat er bij Expresso faillissement op zit.... Curator ingeschakeld maar tot heden niks meer vernomen....Dit is een waarschuwing voor anderen betaal nooit vooraf! Ik moet maar afwachten of ik nog ooit mijn geld terug zie......

Geplaatst door M de B op 20 september 2020 om 19:47

Vertrouwen in het huidige management van FNG? Allemaal met een verleden vol faillissementen: Bonneterie, V&D, Vögele... Lekker stel! Deze soap is nog lang niet voorbij...

Geplaatst door Piet Boogert op 21 september 2020 om 10:27

Vervelend voor je M de B. Ik hoop dat er nog een oplossing voor je komt.
Hieruit blijkt maar weer eens dat de winkeliers niet zonder de klanten kunnen en de klant helemaal niet zo slecht af is in de stenen winkels. Passen voor je betaalt is zo slecht nog niet!!!

Geplaatst door Frank Lucas Luyckx op 21 september 2020 om 10:31

Altijd al getwijfeld aan de competenties