RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom Zeeman zich nooit in een spagaat bevindt
Het oer-Hollandse Zeeman heeft de afgelopen jaren veel gesleuteld aan de verduurzaming van zijn merk. Naast al die inspanningen weet Zeeman zijn prijzen laag te houden zonder naar eigen zeggen in te leveren op kwaliteit. Manager CSR & quality Arnoud van Vliet vertelt hoe de textielsuper dat doet.
Vijf lessen van HEMA over impact maken
“Ik ben de eerste om toe te geven dat duurzaamheid een ontzettend breed en lastig begrip is." Aldus Eva Ronhaar, director innovation & sustainability van HEMA. Toch probeerde ze tijdens Changemakers in Retail enig inzicht te verschaffen in hoe HEMA er invulling aan geeft.
Zo neemt IKEA de consument mee in zijn 'slimme' doelen
De duurzaamheidsdoelstellingen van IKEA zijn niet mals. Zo wil het bedrijf in 2030 volledig circulair zijn. Maar hoe krijgt de Zweedse meubelreus zijn klanten mee in zijn ’slimme’ doelen? Dat legde country sustainability manager Hanneke van de Vijfeijke uit tijdens Changemakers in Retail.
Hier verandert H&M je oude kloffie in een nieuw kledingstuk
H&M heeft een machine gelanceerd die je oude kloffie verandert in nieuwe kledingstukken – recht voor je neus. Het systeem, genaamd Looop, staat sinds maandag in een H&M-filiaal in het Zweedse Stockholm.
Dit zijn de plannen van Allbirds, 'de meest comfortabele schoen ter wereld
'Crisis of niet, schoenenmerk Allbirds doet goede zaken. Onlangs haalde het duurzame label 100 miljoen dollar groeigeld op én zette het voor het eerst voet op Nederlandse bodem. Wat maakt Allbirds anders dan al die andere duurzame merken en hoe zien de plannen van het bedrijf eruit? Een gesprek met Sophie Matthews, marketingdirecteur Europa.
Reacties 0