Bloomon ziet verlies toenemen maar is positief over 2020

Bloomon ziet verlies toenemen maar is positief over 2020

Het verlies van online bloemist Bloomon liep in 2019 verder op. Het nettoverlies kwam vorig jaar uit op ruim 4,3 miljoen euro, waar dat in 2018 nog 4,1 miljoen euro was, zo blijkt uit de jaarcijfers. Door de coronacrisis verwacht het bedrijf in 2020 echter wel een beter resultaat neer te zetten.

Precieze omzetcijfers maakt Bloomon niet bekend, wel laat het weten dat de omzet met achttien procent is toegenomen, al zorgde dat dus niet voor een beter resultaat onderaan de streep. Wel verbeterde het operationeel resultaat. Mede dankzij de stijgende omzet kwam die uit op min vijf miljoen euro, waar dat in 2018 nog negen miljoen euro negatief was. 

Uit de cijfers blijkt daarnaast dat het eigen vermogen eind 2019 strandde op bijna twee miljoen euro in de min. Om dat te verhelpen heeft Bloomon een lening afgesloten bij de Rabobank van 7,5 miljoen euro, die loopt tot 2022. Ook is er een lening uit 2018 van drie miljoen euro - die eigenlijk in 2019 afgelost moest zijn - verlengd tot een onbepaalde tijd. Bovendien is in 2019 ook het personeelsbestand gereduceerd van 133 naar 101 werknemers. 

Voor 2020 is Bloomon echter hoopvol. Het bedrijf zag door de coronacrisis zijn omzet toenemen en verwacht komend jaar break-even te draaien met een positief ebitda. De pandemie zorgde in een toename in het aantal bestellingen, zowel voor de abonnementen als de losse boeketten bloemen.

Reacties 4


Lennart van den Dool 30 nov, 10:41

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Olaf Busch 30 nov, 11:01

Wat is dit toch voor onzinnigheid? Miljoenen verliezen (kunnen) opstapelen in de hoop de normaal werkende bloemisten ooit uit de markt te drukken. Idioot dat een RABO bank hieraan meewerkt.


Peter Baltes 1 dec, 08:49

Weer zo'n partij met te diepe zakken die de traditionele winkelier uit het straatbeeld drukt. Zou fijn zijn als de Rabobank hier niet aan meewerkt. Lokale winkeliers zijn de dupe en het straatbeeld van winkelgebieden wordt steeds schraler en daar hebben alle retailers last van.


Hakim El Hadji 6 feb, 19:21

Wat kunnen ze doen; Als de stekker eruit gaat verlies ze nog veel meer.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!