Wehkamp heeft afgelopen boekjaar een retailomzet van 766 miljoen euro geboekt. Dat betekent een stijging van negentien procent in vergelijking met een jaar eerder.
Wehkamp groeide zowel in zijn traditionele categorieën, zoals dames- en kindermode, als in nieuwe groepen als wonen en beauty. De webwinkel wist naar eigen zeggen zowel veel nieuwe klanten te trekken als vaker te verkopen aan bestaande.
Ceo Graham Harris zegt verheugd te zijn over de resultaten. “We zien dat onze strategie en investeringen in het creëren van de ultieme ‘Wehkamp-winkelervaring’ leiden tot veel betere resultaten.” Hij vertelde eerder in RetailTrends dat die ervaring onder meer gericht is op het bieden van meer inspiratie en het personaliseren van het aanbod.
De cijfers die Wehkamp bekendmaakt zijn nog voorlopig. Winstcijfers worden daarom ook nog niet gemeld, die volgen bij de publicatie van de volledige jaarcijfers in de zomer. Harris zei eerder dat Wehkamp rekent op een winstgevend boekjaar. Vorig jaar stond nog een verlies van 17,8 miljoen euro in de boeken.
Bryan Monitor 4 mei, 12:34