Clubhouse: De kansen (en gevaren) van neuromarketing

Clubhouse: De kansen (en gevaren) van neuromarketing

De meest spraakmakende ontwikkelingen en trends in retail & brands, voor en met retailers en marktexperts. Aanstaande woensdag in de RetailTrends Club op Clubhouse tussen 11:00 - 12:00 uur.

Thema: Neuromarketing in retail
Host: RetailTrends-redactie

Podiumgasten: Tom van Bommel (Unravel Neuromarketing Research), Josine Stuber (Amsterdam UMC )

Waar je met enquêtes slechts twintig procent van je verkoop kunt voorspellen, is dat zestig procent bij neuromarketing. Met breinonderzoek weet je bijvoorbeeld precies welke afbeeldingen je voor een advertentie moet gebruiken om succes te boeken. Tom van Bommel van Unravel Neuromarketing Research weet er alles van.

Een retailer die al gebruikmaakt van inzichten uit de neurowetenschap is Coop. In samenwerking met het UMC in Amsterdam onderzocht de supermarktketen: als gezonde producten meer opvallen in de supermarkt of goedkoper zijn, kiezen mensen deze producten dan vaker dan een ongezonder alternatief? Onderzoeker Josine Stuber van het UMC vertelt meer over deze case.

RetailTrends & Friends is elke woensdag tussen 11 en 12 uur live. Ben jij ook geïnteresseerd in de wereld van retail en merken? Sluit je dan aan en word ook member van de RetailTrends Club op Clubhouse.

Je bent van harte welkom.

Heb je nog geen account op Clubhouse? Download hier de Clubhouse-app.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!