Eigenaar Top 1 Toys koopt Marskramer

Eigenaar Top 1 Toys koopt Marskramer

Otto Simon neemt winkelketen Marskramer over van Audax. De deal heeft betrekking op in totaal zo’n 160 winkels van zelfstandige ondernemers.

Naast huishoudketen Marskramer krijgt de eigenaar van Top 1 Toys ook Novy, Prima, Groothandel Gouda en speelgoedformule Toys2Play in handen. Directeur Ruud Schiphorst van Otto Simon spreekt van ‘een goede match’. “Wij hadden al plannen ingezet voor de markt in huishoudartikelen en zijn daarom zeer verheugd dat wij voor deze ontwikkeling een vliegende start krijgen met de komst van Marskramer.”

Een vertegenwoordiging van huishoudondernemers van Audax heeft unaniem voor Otto Simon gekozen als beste partij om hun formules over te nemen. Otto Simon gaat zijn capaciteit opschalen om de huishoudtak te laten meedraaien naast zijn speelgoedactiviteiten. Het hoofdkantoor van het bedrijf uit Almelo is inmiddels al uitgerust met een complete ‘pilotwinkel huishoud’ die volgende maand aan alle ondernemers wordt gepresenteerd.

Helemaal nieuw is de huishoudwereld niet voor Otto Simon. Nu al zijn er diverse combinatiewinkels van Top 1 Toys met Marskramer, Prima, Novy of Blokker.

Audax nam Marskramer in 2019 over van Blokker Holding. Afgelopen voorjaar bleek dat het uitgeverijbedrijf de winkelformule alweer van de hand wilde doen. Uit interne correspondentie bleek dat corona hiervoor de belangrijkste oorzaak zou zijn, al spraken ondernemers over ‘gebrek aan kennis van zaken’. Sinds de overname hadden de winkels voortdurend te maken met voorraadproblemen.


 

Reacties 2


Fred M 26 aug, 15:04

citaat: "Tevens heeft Corona het besef bij de consument veranderd dat je niet alles maar kunt blijven kopen op het internet." Ehm...... de onderzoeken (bijv. Ipsos 1 feb 2021) geeft juist het tegenovergestelde aan.....


Bert Wolbink 26 aug, 13:08

Ik zie wel mogelijkheden voor zelfstandige winkeliers in huishoud producten in de kleinere steden en stadswijken.
Ondernemers kennen de lokale markt goed en zijn een aanvulling voor de nationale bekende winkelformules die je overal ziet. Tevens heeft Corona het besef bij de consument veranderd dat je niet alles maar kunt blijven kopen op het internet. Pluriformiteit, duurzaamheid, leegstand, milieu, etc. zijn zaken die wel dalen bij de consument.
Wens de Marskramer formule veel succes toe!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!