Dit zijn de groeiplannen van Oma's Soep

Dit zijn de groeiplannen van Oma's Soep

Oma's Soep bestaat vijf jaar en dat werd deze week gevierd met een groot speeddate-event in Amsterdam. Ondanks het korte bestaan heeft het bedrijf al grootse plannen. Zo wil het dit jaar een omzet gaan halen van vijf miljoen euro. 

Oma's Soep is een sociale onderneming, die bestaat uit een stichting en een bv die de stichting ondersteunt. De stichting zet zich in voor eenzame ouderen. De soepen en maaltijden liggen inmiddels bij verschillende retailers, waaronder Albert Heijn, Picnic, Spar en Getir. 

Het bedrijf is sinds 2020 winstgevend. En dat komt de stichting weer ten goede, vertelt medeoprichter Max Kranendijk. "Minimaal de helft van de winst gaat naar de landelijke stichting. Deze verdeelt dit over de lokale stichtingen. Op die manier helpen we zoveel mogelijk ouderen." 

De omzet kwam in 2020 uit op 870 duizend euro en in 2021 op 2,2 miljoen euro. Voor aankomend jaar heeft het bedrijf vijf miljoen euro omzet als doel gezet. "Elke verdubbeling is ook een minimale verdubbeling van het aantal ouderen dat je kan helpen." 

Bekijk hieronder het interview met...

Oma's Soep bestaat vijf jaar en dat werd deze week gevierd met een groot speeddate-event in Amsterdam. Ondanks het korte bestaan heeft het bedrijf al grootse plannen. Zo wil het dit jaar een omzet gaan halen van vijf miljoen euro. 

Oma's Soep is een sociale onderneming, die bestaat uit een stichting en een bv die de stichting ondersteunt. De stichting zet zich in voor eenzame ouderen. De soepen en maaltijden liggen inmiddels bij verschillende retailers, waaronder Albert Heijn, Picnic, Spar en Getir. 

Het bedrijf is sinds 2020 winstgevend. En dat komt de stichting weer ten goede, vertelt medeoprichter Max Kranendijk. "Minimaal de helft van de winst gaat naar de landelijke stichting. Deze verdeelt dit over de lokale stichtingen. Op die manier helpen we zoveel mogelijk ouderen." 

De omzet kwam in 2020 uit op 870 duizend euro en in 2021 op 2,2 miljoen euro. Voor aankomend jaar heeft het bedrijf vijf miljoen euro omzet als doel gezet. "Elke verdubbeling is ook een minimale verdubbeling van het aantal ouderen dat je kan helpen." 

Bekijk hieronder het interview met oprichter Max Kranendijk.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!