Hunkemöller verrast door beschuldiging 'greenwashing'

Een Duitse consumentenorganisatie heeft een rechtszaak aangespannen tegen Hunkemöller. Het Nederlandse lingeriemerk zou zich schuldig maken aan greenwashing.

De Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz valt over de term 'duurzaam katoen' bij diverse producten die Hunkemöller online aanbiedt. Volgens de consumentenorganisatie kan het merk niet aantonen dat die producten daadwerkelijk duurzame materialen bevatten.

Hunkemöller reageert verbaasd op de gerechtelijke stappen. Het merk wijst erop dat het actie heeft ondernomen na een waarschuwing van de consumentenorganisatie begin dit jaar. Zo heeft Hunkemöller naar eigen zeggen niet alleen een reactie teruggestuurd, maar heeft het op de website ook enkele beschrijvingen aangepast. Het merk zegt dat de consumentenorganisatie niets meer van zich liet horen. "We zijn teleurgesteld over de gang van zaken."

De Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz tikte ook Peek & Cloppenburg en Popken Fashion GmbH (bekend van Ulla Popken) op de vingers wegens de in haar ogen misleidende reclame. Nadat die bedrijven hun website aanpasten, was de consumentenorganisatie tevreden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!