Aesop brengt een vleugje Australië naar Canada

Aesop brengt een vleugje Australië naar Canada

Cosmeticamerk Aesop, bekend om zijn rechttoe rechtaan winkels over de hele wereld, opende onlangs een nieuwe flagshipstore. Opende het zeepmerk twee jaar geleden nog een shop-in-shop in thuisland Australië, nu is Aesop de oceaan overgestoken met een minstens zo simplistische winkel in Toronto, Canada.

In de jaren zestig zijn veel wijken in Canada’s metropool veranderd door grootschalige vastgoedprojecten. Behalve Yorkville: een wijk waar nog veel van de oorspronkelijke Victoriaanse gebouwen bewaard zijn gebleven en nu een populaire bestemming in de binnenstad is geworden. 

Het...

Cosmeticamerk Aesop, bekend om zijn rechttoe rechtaan winkels over de hele wereld, opende onlangs een nieuwe flagshipstore. Opende het zeepmerk twee jaar geleden nog een shop-in-shop in thuisland Australië, nu is Aesop de oceaan overgestoken met een minstens zo simplistische winkel in Toronto, Canada.

In de jaren zestig zijn veel wijken in Canada’s metropool veranderd door grootschalige vastgoedprojecten. Behalve Yorkville: een wijk waar nog veel van de oorspronkelijke Victoriaanse gebouwen bewaard zijn gebleven en nu een populaire bestemming in de binnenstad is geworden. 

Het cosmeticamerk bouwt voort op het Victoriaanse erfgoed. In de winkel is overal een dieprode bordeauxkleur te vinden om een huiselijke sfeer neer te zetten. Ook ronde en ovale vormen komen terug, die kenmerkend zijn binnen Victoriaanse architectuur. 

Anders dan bijvoorbeeld de winkel in Brisbane – waar donkerrode, gladde oppervlakten de boventoon voeren – is in deze winkel veel hout en reliëf te vinden. In plaats van het gebruik van grote, zilveren wasbakken aan de zijkant van de winkel, zijn de wasbakken in deze winkel geïntegreerd in een wasmeubel in het midden van de winkel. 

Om het huiselijke gevoel nog beter neer te zetten, heeft het cosmeticamerk ervoor gekozen om in het midden van de winkel een grote, ronde bar te plaatsen. Geen hoogglans wit of roestvrij staal: deze balie lijkt nog het meest op zandsteen. Logisch: Aesop richt zijn winkels altijd in op inspiratie van natuurlijke materialen en omgevingen.  


Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!