Optimaal magazijnbeheer: waarom is het zo belangrijk?

Optimaal magazijnbeheer: waarom is het zo belangrijk?

Als webshopeigenaar weet je dat goed magazijnbeheer verschillende uitdagingen met zich meebrengt. Vooral in situaties waarbij jouw goederen seizoensgebonden zijn, kan het soms moeilijk zijn om het overzicht te behouden. Problemen in het magazijn zijn niet nieuw, veel ondernemers krijgen er vroeg of laat mee te maken. Ontraceerbare voorraden, een slechte opslag of juist torenhoge kosten door andere omstandigheden. Zomaar een aantal voorbeelden die van invloed kunnen zijn op jouw magazijnbeheer. Het effectief en succesvol beheren van een magazijn is specialistisch werk. In deze blog lichten we het belang van optimaal magazijnbeheer verder toe. 

De kritische consument
Het op de juiste manier inrichten van jouw magazijn is cruciaal. Je bespaart zo niet alleen kosten, maar ook de foutmarge wordt verkleind. In een markt waar de consument steeds kritischer wordt, is een gestroomlijnde orderverwerking zeer waardevol. Consumenten zijn daarnaast ook eerder geneigd om terug te keren als ze in het verleden een positieve ervaring hebben gehad met jouw webshop. De klantverwachtingen zijn hoog, maar als jouw webshop beloftes nakomt (vandaag bestellen, morgen in huis), is dat zeer waardevol. Op deze manier kun je dus met goed magazijnbeheer ook verder groeien als webshop.

Geen enkele onderneming wil potentiële klanten nee verkopen. Bij een afwijkende of ontbrekende voorraad kan dit wel voorkomen. Door gebruik te maken van slimme software, kun je automatisch de voorraad bij laten werken.
  
Eenvoudig uitbesteden en verwerken
Verschillende fulfilmentpartijen kunnen helpen met de optimalisatie van jouw magazijn. Hierin zijn meerdere opties mogelijk. Je kunt ervoor kiezen om jouw orderverwerking uit te besteden of je kiest ervoor om de software te implementeren in het eigen magazijn. Bij het uitbesteden weet je zeker dat alle processen rondom jouw magazijnbeheer en orderverwerking tot in grote nauwkeurigheid worden verwerkt. Je hebt geen omkijken meer naar de opslag en je kunt alles nog steeds realtime volgen via een handige portal.

Ontdek de voordelen
Ben je benieuwd naar de software van gespecialiseerde fulfilmentpartners? En hoe zij jouw magazijnbeheer optimaliseren? Bekijk dan eens de website van Monta. Verschillende IT-specialisten leggen een koppeling aan met jouw webshopplatform. Na de integratie is alles direct klaar voor gebruik. Monta werkt op basis van negen verschillende stappen aan de juiste verwerking van jouw orders. Dat begint bij de ontvangst en opslag van de goederen en eindigt bij een tevreden klant met het juiste product in handen.  

In samenwerking met tientallen vervoerders heb je ook nog eens de vrijheid om zelfstandig of de consument de gewenste vervoerder te laten kiezen. 

Ga aan de slag met optimaliseren!

De juiste opzet van jouw magazijn en het beheer is voor iedere webshop van groot belang. Voorkom problemen met de voorraad, organisatie en de verwerking. Kies voor uitbesteding van jouw magazijn en profiteer van verschillende voordelen. Creëer meer tijd voor andere bedrijfsprocessen en groei nóg verder met de webshop. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!