Mall of the Netherlands trok in 2022 14,5 miljoen bezoekers

Mall of the Netherlands trok in 2022 14,5 miljoen bezoekers

Mall of the Netherlands in Leidschendam trok in 2022 14,5 miljoen bezoekers. Dat zegt operationeel topman voor Noord-Europa Jurn Hoeksema van eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield in een gesprek met RetailTrends.

Het grootste winkelcentrum van Nederland opende twee jaar geleden zijn deuren.“We kijken ongelooflijk trots en tevreden terug. We denken dat de relevantie van dit product voor Nederland inmiddels wel echt is aangetoond", zegt Hoeksema. Terugkijkend vanaf februari waren er de afgelopen twaalf maanden volgens hem zelfs 15,5 miljoen bezoekers, onder wie ook veel mensen die alleen voor de dagelijkse boodschappen komen. 

Parkeren bij Mall of the Netherlands is gratis, maar in de toekomst zou dat kunnen veranderen. "We hebben best uitdagingen om het verkeer op drukke dagen in goede banen te leiden." Het zou bijvoorbeeld een idee kunnen zijn om in het weekend tussen 14.00 en 17.00 uur wel parkeergeld in te voeren, oppert Hoeksema. Met de gemeente is afgesproken dat in de eerste twee jaar het parkeren gratis zou zijn, vanaf deze week zou er geld kunnen worden gevraagd.

Maar daar is voorlopig geen sprake van, bezweert Hoeksema. “Alles wat wij doen, heeft impact op de buurt. We moeten geen situatie creëren waarbij we elders een parkeerprobleem veroorzaken. We zullen alle opties zorgvuldig afwegen, in overleg met de gemeente.” Dit jaar blijft het parkeren gratis, verwacht hij.

Lees hier het interview met Jurn Hoeksema over Mall of the Netherlands.

 

Reacties 2


A C 21 mrt, 21:49

Klopt helemaal niks van, 14,5 mil bezoekers... laat maar zien dan waar dat staat zwart op wit aub kan iedereen wel roepen zo. Doe maar eens een rondje onder de ondernemers mensen van de redactie ff kijken waar je dan op uitkomt. Ook het betaald parkeren is geen "optie" dat komt er gewoon hoor stond ook al vanaf begin af aan al vast... je kon het al zien aan de aansluitpunten/ stroom voorziening waar de parkeer betaal automaten gaan komen, was slechts een kwestie van tijd. Gelukkig zie je wel minder leegloop in de omliggende gemeentes want daar was men in begin wel bang voor maar ook hieraan kun je dus opmaken dat het allemaal wel meevalt met de aantrekkingskracht van de Mall. Is het er mooi ja, maar dat is dus niet altijd genoeg....


R vd B 22 mrt, 10:35

Het winkelcentrum ziet er fantastisch uit maar is gewoon niet onderscheidend genoeg.
De meeste formules zoals hema, mediamarkt, action of blokker hebben niks unieks te bieden t.o.v de filialen in de randgemeenten. Een consument die een keer geweest is zal niet direct de drang hebben om snel terug te keren.
Daarnaast heeft het winkelcentrum te kampen met een infrastructuur die niet is berekend op deze aantallen wat voor overlast zorgt in de omringende woonwijken, er veel kijkers zijn maar (te) weinig kopers. Helaas is de eerste leegstand in het midden gebied van het centrum al een feit. Invoeren van betaald parkeren zal zeker niet bij gaan dragen aan stijgende bezoekers aantallen, daar weten ze in de Boogaard inmiddels alles van.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!