Het ziet er ‘gewoon goed’ uit, een actie-advertentie met zo’n knallende aanbieding met roze actiesticker en hoge kortingen. De retailer meent te profiteren van een extra inkomstenbron: de ‘advertentieplek’ is immers verkocht. Iedereen tevreden. Toch?
Er is zoveel meer te bereiken!
Met de toenemende omvang van e-commerce neemt Retail Media een enorme vlucht. De Fanfabriek heeft als full-servicecontentbureau jarenlange ervaring in het retaillandschap. En met een diepgaande expertise, en het ontwikkelen van krachtige contextuele content, weten wij hoe jij als retailer of merk de juiste (Retail Media) strategie inzet voor groei in engagement, sales en fans.
De retailer als uitgever
Steeds vaker bieden retailers advertentieruimte aan op de eigen kanalen om merken de kans te bieden hun product onder de aandacht te brengen à Retail Media. De retailer bouwt (hiermee) een nieuw verdienmodel naast e-commerce op en verrijkt haar eigen content met first party verworven data. En precies hier zien wij enorme kansen, door relevante contextuele content in te zetten in plaats van een ‘platte’ productvermelding die niets toevoegt aan het verhaal en alleen het korte-termijn-sales-doel bereikt.
Van klant naar échte fan!
Denk 360: meer dan de eigen retailkanalen zijn in te zetten. Voor leveranciers interessant doordat zij direct mediaruimte inkopen om op deze kanalen rechtstreeks hun brand te vermarkten aan de klant. Met de inzet van Retail Media bereik je direct, en zonder ruis de consument. Je hebt zelfs invloed op wat men te zien krijgt, en (je) kunt daarmee de consument van voorkeur tot aan aankoop positief beïnvloeden.
De Fanfabriek bouwt
Met creatieve strategische content bouw je aan een fanbase. Ontwikkel je deze content samen met leveranciers in een Retail Media strategie dan bereik je een win, win, win situatie!
Durf verder te kijken
Gepubliceerd op 10 april 2023 om 08:00
Reacties 0