Specsavers rolt nieuw winkelconcept verder uit 

Specsavers rolt nieuw winkelconcept verder uit 

Specsavers rolt een nieuw winkelconcept verder uit over 30 winkels.  “Hoewel niet iedere winkeleigenaar op een verbouwing zit te wachten vanwege een dichte winkel op de vaste locatie, zien we de gemiddelde besteding omhoog gaan als de winkel verbouwd is."

Ruim de helft van het winkelbestand van Specsavers werd vorig jaar al in een modern jasje gestoken. In de aankomende twaalf maanden worden nog eens 30 van de 144 winkels onder handen genomen. Dat maakte Youri van ’t Hof, head of business development bij Specsavers, bekend tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow.

In het nieuwe storedesign wordt gebruik gemaakt van natuurlijke materialen en kleurgebruik. Ook is er meer ruimte voor de brillen, waardoor de monturen beter worden uitgelicht en klanten gemakkelijker kunnen kiezen.

In de winkels is er niet alleen oog voor het zien, maar wordt er ook gehoor gegeven aan het op een laagdrempelige manier laten contoleren van je gehoor. Zo kun je in het nieuwe storedesign eenvoudig een hoorscreening doen. Ook is er ruimte om met innovatieve apparatuur naar de ooggezondheid te laten kijken.

“We willen dat alle winkels deze nieuwe uitstraling hebben”, aldus van ’t Hof. “Hoewel niet iedere franchiser op een verbouwing zit te wachten, zien we de gemiddelde besteding omhoog gaan als de winkel verbouwd is. Het blijkt dat het zich uitbetaalt.”

Een winkel kan al in drie weken tijd omgebouwd worden, zegt commercial director Debbie Melis van Bulsink. Om klanten tijdens een verbouwing nog steeds van dienst te zijn, werd er een ‘tiny Specsavers’ in het leven geroepen, een rijdende pop-up store.

Maar niet iedere gemeente is vrijgevig met het geven van een vergunning hiervoor, zegt Van ’t Hof. “Gelukkig zijn de mogelijkheden legio. Op het gebied van B2B kunnen we de winkel ook bij werkgevers op de stoep neerzetten zodat medewerkers hun ogen kunnen testen bijvoorbeeld.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!