Otrium geeft beschadigde retouren tweede leven 

Otrium geeft beschadigde retouren tweede leven 

De voormalige RetailRookie heeft als doel dit jaar nog 25.000 kapotte retouren te hebben gerepareerd. 

Otrium geeft beschadigde kledingstukken een tweede leven door ze op te knappen en opnieuw te verkopen. Na een pilotperiode van 3 maanden rolt het Nederlandse outletplatform het initiatief landelijk uit. 

Volgens de voormalige RetailRookie wordt het meerendeel van de retourzendingen van consumenten direct weer verkocht. In sommige gevallen zijn de kledingstukken beschadigd. Met een partnerschap met dienstverlener Bleckmann worden die items nu gerepareerd in Almelo. Vervolgens kunnen de retouren weer worden verkocht via het outletplatform. 

In de 3 maanden durende pilot, die vanaf april dit jaar van start ging, renoveerde een reparatieteam zo'n 1.000 kledingstukken, schoenen en accessoires. Inmiddels is het proces naar eigen zeggen schaalbaar. Eind dit jaar wil het platform 25.000 beschadigde kledingstukken hebben gerepareerd.

Bataviastad, maar dan online. Otrium doet 't allemaal nét een beetje anders. Zo werd het initiatief van twee Nederlanders binnen 7 jaar een begrip in het e-commercelandschap

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!