Uniqlo lanceert Nederlandse webshop 

Uniqlo lanceert Nederlandse webshop 

Het Japanse kledingbedrijf ziet groeikansen in Nederland en speelt daarop in met een Nederlandstalige webshop. 

Uniqlo heeft een Nederlandse webshop gelanceerd. Het Japanse kledingmerk ziet groeikansen in Nederland en speelt daar op in.  

Naast winkels in Amsterdam en Den Haag kan het kledingmerk de Nederlandse klant nu ook online in het Nederlands bedienen. Zo spreekt de klantenservice Nederlands en kunnen klanten op de hoogte blijven van lokale acties en evenementen. 

Het Japanse kledingbedrijf ziet kansen in de Nederlandse markt. “Nu we hier ook online groeien zien we dat Nederland echt tech-minded is”, zei coo Kaman Leung van de Benulux-tak eerder in een interview met RetailTrends. Daarom wordt er achter de schermen ook gewerkt aan een shoppingapp om de loyaliteit van klanten te verstevigen. 

Met een webshop en een app in het Nederlands hoopt Uniqlo de harten te veroveren. Leung: “Ik weet niet precies hoeveel mensen in Nederland Uniqlo kennen, maar we zijn nog best klein. Daarom willen we ons merk openbreken.”

In dit interview gaat Kaman Leung verder in op fastfashion, duurzaamheid, verschillen tussen Nederlandse en Belgische klanten en Japanse roots. Geen member? Klik dan hier.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!