Crisp verder in het rood: verlies loopt op tot 50 miljoen 

Crisp verder in het rood: verlies loopt op tot 50 miljoen 

Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2022 oplopen van 15 miljoen tot 50 miljoen euro. Toch verwacht het bedrijf nog 'voor de zomer van 2024' winstgevend te zijn. 

Dat blijkt uit jaarcijfers waar Quote over bericht. Naar eigen zeggen is het miljoenenverlies een optelsom van diverse zaken, waaronder het uitbreiden naar België, de bouw van een nieuw dc en 2 overnames. 

De onlinesuper zag zijn omzet in 2022 naar eigen zeggen groeien met 43 procent. Flink lager dan in 2021, toen Crisp 300 procent meer omzette dan in het jaar ervoor. Wel hebben investeerders in dat jaar zo'n 60 miljoen euro gepompt in de voormalige RetailRookie. 

Winstgevend
"2022 was voor ons het drukste jaar ooit", zegt medeoprichter en ceo Tom Peeters. In 2023 verwacht Crisp hetstel. Vorig jaar zouden de omzet en marge sneller zijn gestegen dan de kosten en ook zouden de investeringen zich inmiddels uitbetalen. Daarom verwacht Peeters dat de supermarkt binnen een halfjaar winstgevend is in Nederland. In België hoopt het bedrijf dat punt in 2025 te bereiken.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!