Balzy richt pijlen op het buitenland 

Balzy richt pijlen op het buitenland 

Van daaruit wil de startup verder Europa in, vertelt medeoprichter Ingmar Bruinsma aan RetailTrends.

Mannenverzorgingsmerk Balzy gaat dit jaar van start in Duitsland. Van daaruit wil de startup verder Europa in, vertelt medeoprichter Ingmar Bruinsma aan RetailTrends.

Balzy biedt intieme verzorgingsproducten aan voor mannen. Binnen dat segment was nog niets op de markt, aldus Bruinsma. “Inmiddels zijn we in Nederland en België marktleider in deze niche.”

De startup leverde kort na de oprichting al eens via een pilot aan consumenten uit onder andere Duitsland, Scandinavië en Zwitserland. “We verkochten toen best veel, maar verdienden weinig”, zegt Bruinsma daarover. Wel ontdekten de oprichters dat ‘er ook internationaal vraag is’ naar de haartrimmers en skincare.

Dankzij een investering van 1,2 miljoen euro van een groep angel investors moet die pilot een vervolg krijgen. Daarnaast werkt Balzy aan een abonnementsmodel, waarbij klanten elke 2 maanden een box met nieuwe producten krijgen. Ingmar Bruinsma vertelt in de rubriek Startup van de maand verder over de ambities van Balzy. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!