Daniël Verbeek (22) en Djulan Gémesi (21) zijn dan aan de jonge kant, hun bedrijf is dat niet. Al 8 jaar lang zitten de oprichters in de sneakerindustrie en Sneakerhype bestaat officieel sinds 2020. Met een groot online netwerk en een fysieke winkel in Den Haag hebben ze een duidelijk doel: “Binnen nu en 2 jaar willen we marktleider in Nederland zijn.”

 

Verbeek en Gémesi zijn als ze een jaar of 14 zijn, gefixeerd op sneakers. Met behulp van softwarebots proberen ze limited-editions schoenen te kopen bij de grote spelers, zoals Nike en Adidas. Ze blijken er goed in. Zo goed dat het idee begint te leven zelf een platform te maken. De volgende stap is er een duidelijk businessmodel van maken. Via hun website kunnen klanten op zoek gaan naar de schoen die ze willen hebben: limited-edition sneakers. De moeilijkheid zit ‘m al gelijk in het product. Limited-editions, daar zijn er niet veel van. Dat maakt ook dat er waarde in zit. Gémesi vat kort en krachtig samen: “Hoe minder voorraad, hoe hoger de prijs.” De aloude economische wet. “Dan moet je wel de expertise hebben om te...