Milaan, modestad vol boetieks, is sinds kort een sportwinkel rijker. Het Zwitserse sportfashionmerk On vestigde er zich met zijn eerste Italiaanse winkel, compleet met een piazza.
On opende zijn flagshipstore aan de Corso Vittorio Emanuele II. Het filiaal is maar liefst 480 vierkante meter groot en heeft 2 verdiepingen.
Op de begane grond vind je de hardloopcollecties. In de kelder van het winkelpand zijn producten te vinden voor fitnesstraining. Ook zijn er tennis- en levensstijlproducten te vinden.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel is ontworpen met het idee om contact te maken met de gemeenschap. In de winkel zijn details te vinden die spreken tot de modernistische architectuur uit de lokale omgeving. Op de wanden is veelvuldig gebruik gemaakt van chroom.
In Italië zijn piazza’s...
Milaan, modestad vol boetieks, is sinds kort een sportwinkel rijker. Het Zwitserse sportfashionmerk On vestigde er zich met zijn eerste Italiaanse winkel, compleet met een piazza.
On opende zijn flagshipstore aan de Corso Vittorio Emanuele II. Het filiaal is maar liefst 480 vierkante meter groot en heeft 2 verdiepingen.
Op de begane grond vind je de hardloopcollecties. In de kelder van het winkelpand zijn producten te vinden voor fitnesstraining. Ook zijn er tennis- en levensstijlproducten te vinden.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel is ontworpen met het idee om contact te maken met de gemeenschap. In de winkel zijn details te vinden die spreken tot de modernistische architectuur uit de lokale omgeving. Op de wanden is veelvuldig gebruik gemaakt van chroom.
In Italië zijn piazza’s het kloppende hard van ieder Italiaans dorp of stad. Het is een plek waar mensen zich verzamelen. In het vlaggenschip van On werd ook een piazza toegevoegd, in de kelder.
Tekst loopt door onder de beelden.
Het sportmerk is spaarzaam met zijn fysieke winkels. Met de komst van Milaan staat de teller nu op 5 winkels in Europa. De andere 4 filialen zijn te vinden in Berlijn, Londen, Parijs en thuisstad Zürich.
Het sportmerk werd opgericht door medeopricher Olivier Bernhard. De meervoudig Ironmankampioen was op zoek naar een betere hardloopschoen en presenteerde een zelfgemaakt exemplaar aan zijn toenmalige sponsor, Nike. Dat idee werd afgewezen. “Dan doe ik het zelf wel”, dacht Bernhard en hij ging aan de slag met zijn vrienden David Allemann en Caspar Copetti. Ruim een decennium na de oprichting debuteerde het sportmerk op de beurs met een waarde van 5.5 miljard euro en heeft On een jaaromzet van bijna 1 miljard euro (2022).
Tekst loopt door onder de beelden.
On boekt een aantal jaar al goede resultaten en het merk blijft groeien. In 2024 noteerde On tot dusver 1,075 miljard Zwitserse Frank aan omzet (1,13 miljard euro). Een stijging van 24 procent ten opzichte van de eerste 6 maanden in het jaar ervoor.
Het bedrijf zag de omzet van schoenen, kleding en accessoires met respectievelijk 28,8 procent, 43,1 procent en 36,3 procent stijgen. Onder aan de streep bleef er zo’n 130 miljoen over.