Meer dan de helft van de omzet van Omoda wordt inmiddels in het kledingsegment geboekt. Dat meldt Jan Baan, ceo van de van oorsprong schoenenretailer, op LinkedIn.
“Afgelopen vrijdag – voor het eerst – bedroeg kleding meer dan 50 procent van onze omzet”, valt te lezen in het bericht.
Het familiebedrijf, dat sinds 1875 bestaat en sinds 2000 de naam van Omoda draagt, zit pas 3 jaar in de kleding en noemt zich sindsdien ook ‘fashionretailer’. Al in 2021, vlak na de introductie kondigde Baan aan dat het een grote investering was. Hij wilde er toen nog geen getal aanhangen betreffende bijdrage aan de omzet.
Afgelopen september vertelde Baan op RetailTrends Live dat de retailer zich graag vernieuwt. “Trouw blijven aan wie je bent, maar wel veranderen”, aldus de ceo, doelend op de stap om in 2021 kleding toe te voegen aan het assortiment. Dit nadat webshopbezoekers in 2019 en 2020 al hadden gezocht op jurken en jassen op de website. “We dachten, als we echt een stap willen maken in deze markt, dan moeten wij veel meer vanuit ons DNA de klant bedienen.”
Omoda heeft in Nederland rond de 30 winkels, maar verdient nog steeds 80 procent van zijn omzet aan online verkopen. Op RetailTrends Live vertelde Baan dat de retailer nog wel naar 45 winkels wil groeien.
Reacties 0