Het Nederlandse duurzame ondergoedmerk Undiemeister heeft via een crowdfundingscampagne op crowdfundplatform CrowdAboutNow tot nu toe 313.269 euro opgehaald. Daarmee kan het bedrijf de Duitse markt betreden.
Binnen een week behaalde het bedrijf ruimschoots het minimale doelbedrag van 250.000 euro. Dat werd bijeengebracht door in totaal 163 investeerders.
Undiemeister heeft al goede ervaringen met crowdfunding. Het bedrijf kon in 2019 starten na een succesvolle campagne op hetzelfde platform. De uitbreiding naar Duitsland is volgens oprichter Rik Vegter een logische volgende stap. “Het is ons doel om Europa te veroveren met Undiemeister. Duitsland is het grootste land van Europa en daarom lijkt het ons een goede plek om onze uitbreiding te beginnen”, zegt hij.
De afgelopen 2 jaar zijn gebruikt om marketing- en verkoopmethoden in Duitsland te testen, wat nu de basis vormt voor de groeistrategie. Met het opgehaalde bedrag kan het ondergoedmerk advertentieruimte inkopen en het assortiment uitbreiden.
Met nog 31 dagen te gaan is Vegter positief over het behalen van het maximale doelbedrag van 500.000 euro. Investeerders ontvangen 5 procent rente op hun investering en krijgen onder meer kortingen op de collecties.
Reacties 0