Transparante en menselijke marketing wint meer vrouwelijke klanten dan stereotype benadering

Adverteerders kunnen vrouwelijke consumenten bereiken door hun campagnes transparanter en menselijker te maken. Terugvallen op het aloude cliche `think pink` werkt niet meer. Transparante marketing behelst onder meer goede kennis van de markt en doelgroepen en innovatieve oplossingen die door vrouwen geinspireerd zijn en die de voorkeuren van vrouwen weerspiegelen. Zes factoren zijn leidraad. 1) Geen enkel merk kan alle doelgroepen aanspreken en adverteerders moeten kiezen voor subgroepen om relevant te zijn. 2) Gedetailleerde kennis van de wereld van de subgroep, zoals hoe zij de dag doorbrengen en wat hun dromen zijn, creeert de intimiteit die vrouwen aanspreekt. 3) Bouw feedback in de marketingcampagne in, zodat acties niet als opgelegd overkomen. 4) Bepaal de scenario`s die het leven van vrouwen bepalen, zoals hun levensfase en verantwoordelijkheden. 5) Definieer wat het geadverteerde merk uniek maakt. 6) Streef authenticiteit na en geef zowel de sterke als zwakke punten van het merk weer. Het menselijke gezicht van een merk biedt hiertoe de beste kansen, met foto`s, beelden, verhalen, getuigenissen en ondersteuning van goede doelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!