Personeel in de winkels van AS Watson klaagt over een te hoge werkdruk en slechte communicatie. Dat blijkt uit een peiling die CNV Bedrijvenbond hield bij Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper en ICI Paris, onderdelen van het Hongkongse concern.
Aan de steekproef deden 250 medewerkers mee. Van de ondervraagden vindt 92 procent de werkdruk te hoog en geeft negentig procent aan dat er onvoldoende tijd is om alle taken uit te voeren. Bijna tachtig procent zegt dat er ‘niet helder en open’ wordt gecommuniceerd binnen het concern. De meeste personeelsleden zijn wel tevreden over de opleidings- en doorgroeimogelijkheden.
CNV-bestuurder Wessel Breunesse vindt dat het tijd wordt om de problemen echt aan te pakken. “De oorzaken van de werkdruk zijn bekend. Het personeel krijgt te weinig uren om alle taken uit te voeren. Er worden enorme hoeveelheden voorraden de winkels ingepompt die vervolgens wel verwerkt moeten worden.”
Personeel drogisterijen klaagt over hoge werkdruk
Gepubliceerd op 26 maart 2007 om 00:00
Reacties 0