Internetverkopen VS stijgen fors

De Amerikaanse consumenten hebben tijdens het kerstseizoen 25% meer inkopen via het internet gedaan dan in dezelfde periode in 2003. In de periode 1 november tot 26 december 2004 is er in totaal $ 23,2 miljard on line gekocht. Volgens Heather Doherty van Nielsen/Net Ratings is het vertrouwen van consumenten in het kopen via internet toegenomen. Dit blijkt onder meer uit het feit dat sieraden de snelst groeiende productcategorie is. De grootste productgroep die via internet verkocht wordt is kleding. Tijdens de feestdagen werd in de VS voor $ 376 miljard aan kleding via internet verkocht. Dit is 16% van de totale on line verkopen. Na kleding volgen speelgoed en videogames met 11% en cosumentenelektronica met 10%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!