Alleenstaande vrouwen zijn minder statusgevoelig als het gaat om auto`s

Alleenstaande vrouwen kopen gemiddeld goedkopere auto`s dan mannen en kiezen vaker voor Franse en Japanse merken, in plaats van de onder mannen favoriete Duitse merken. Dat blijkt uit onderzoek onder eenpersoonshuishoudens in de leeftijdscategorie 18 tot 40 jaar door Wegener DM. De resultaten van dit onderzoek maken deel uit van de jaarlijkse Grote Consumenten Enquete.Het onderzoek wijst uit dat vrouwen vaker dan mannen kiezen voor de automerken Fiat, Nissan, Peugeot, Renault, Suzuki en Toyota. Mannen kiezen liever voor Mercedes, Audi, BMW, Opel en Volkswagen. Vrouwen kiezen ook vaker voor een goedkopere auto met een nieuwprijs onder de 12.500 euro. Dat heeft echter wellicht te maken met het gemiddeld lagere inkomen van alleenstaande vrouwen, die vaker parttime werken. Tussen de leeftijd van de gekochte auto zit bij alleenstaande vrouwen en mannen nauwelijks verschil. Bij beide is de auto vaak 11 jaar of ouder. Verder blijkt uit het onderzoek onder meer dat vrouwen minder kilometers per jaar rijden en minder statusgevoelig zijn. Van dat laatste kunnen vooral de Japanse en Koreaanse merken profijt hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!