Supermarktomzet plust 7,9 procent

De supermarktbranche heeft zijn omzet in februari met 7,9 procent zien stijgen naar 2,79 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers die onderzoeksbureau GfK vandaag bekend heeft gemaakt.

Door de stijging van de prijzen nam de waarde van de gemiddelde kassabon in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 6,4 procent toe, tot 21,55 euro. Het GfK stelt dat de omzetstijging van de laatste twee weken mede is veroorzaakt door ‘het Smurfeneffect’ bij Albert Heijn (AH). Meer dan zeventigduizend extra gezinnen met kinderen bezochten Albert Heijn in week 9, de tweede week van de Smurfenactie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!