H&M lijft Zweedse modeketens in

De Zweedse kledinggigant Hennes & Mauritz heeft een belang van zestig procent in het Zweedse modebedrijf Fabric Scandinavien genomen. Dit modebedrijf exploiteert de winkelketens Weekday en Monki en verkoopt voornamelijk spijkerbroeken onder de naam Cheap Monday.

Met de aankoop is een bedrag van 564 miljoen Zweedse kroon (ruim zestig miljoen euro) gemoeid, zo liet H&M donderdag in een verklaring weten.

H&M verwacht dat het bedrijf over het boekjaar 2007/2008 een omzet haalt van 400 miljoen kroon (42,7 miljoen euro). Hennes & Mauritz heeft het recht op een later tijdstip de resterende aandelen van Fabric Scandinavien aan te kopen

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!