`Rages zijn een loterij`

Hoe komt een rage tot stand? Volgens Marc van Lotringen, die zomer 2004 grote successen vierde met de Scoubidou-touwtjes, moeten consumenten elkaar aansteken als een product tot een rage wil uitgroeien. Wel geeft Van Lotringen toe dat zijn bedrijf VLI een grote marketinginspanning moest leveren om Scoubidou tot een succes te maken. Van Lotringen was zich ervan bewust dat het om een rage ging, die per definitie van korte duur is. Hij heeft er dan ook veel aan gedaan om van Scoubidou een duurzaam product te maken. Een onderzoek van de Voedsel- en Warenautoriteit naar de Scoubidou-touwtjes verijdelde die plannen echter. Rages zijn niet te voorspellen en hebben meer weg van een loterij. Dat is althans de mening van Martin Vlemmix van Thailand Display. Vlemmix speurt al zeven jaar beurzen in Hong Kong, Taiwan en China af naar nieuwe producten die een succes zouden kunnen worden op de Nederlandse markt. Van de tien producten die Vlemmix naar Nederland brengt, worden er hooguit twee een succes. Een van de nieuwste aanwinsten is de Thailand Display, een oprolbaar siliconen toetsenbord. Vooralsnog lijkt de vraag naar deze flexibele toetsenborden wat aan te trekken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!