Drogisterijketen Etos start vandaag een langdurig prijsoffensief. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag. Met de actie wil Etos aantonen dat ze voordelig is en voorkomen dat klanten bij concurrenten Dirx en Kruidvat gaan shoppen.
Etos werd, zo bleek vorige maand uit het jaarlijkse drogistenonderzoek van Elsevier Retail en marktonderzoeker GfK, door zesduizend huishoudens voor het tweede achtereenvolgende jaar tot beste drogist uitgeroepen. Maar uit dat onderzoek komt ook naar voren dat consumenten bij de drogist meer dan ooit op de kleintjes letten.
“Aan de prijsperceptie schort bij ons nog het een en ander”, licht algemeen directeur Jan van Dam van Etos toe. “Consumenten zien ons meer als servicedrogist dan als voordeeldrogist. Wij gaan niet schreeuwen dat wij voordelig zijn, want steeds meer bedrijven roepen dat in deze tijd. Maar wij roepen consumenten onder meer via internet op in de winkel onze lage prijzen te komen ontdekken. We bieden scherpere prijzen dan voorheen, waarbij geldt: nergens goedkoper.’’
Etos komt met prijsoffensief
Gepubliceerd op 22 mei 2009 om 00:00
Reacties 0