Recent berichtte de ANWB nog over honderden gestrande auto’s in de vakantiegebieden vanwege achterstallig onderhoud. Er zijn meer handige jongens die gouden bergen beloven als particulieren reclameteksten op hun voertuig plakken, maar consumentenorganisaties waarschuwden recent nog voor oplichtingspraktijken.
“Wij doen het anders”, belooft Van Laar. “Voor de automobilist is alles gratis en vrijblijvend. Je kunt alleen maar geld verdienen, tot 175 á 200 euro per maand. Dan moet je wel bestickering op motorkap, kofferbak én deuren voor lief nemen.”
Cashcar bouwt aan een database met woon-werk routes die mensen rijden, aantal afgelegde kilometers, parkeersituatie en winkelgedrag. Zodat potentiële adverteerders hun ideale auto kunnen uitzoeken. “Een exclusief modebedrijf staat natuurlijk liever op een nieuwe BMW vermeld dan op een 25 jaar oude Lada die op een parkeerplaats wegroest. Maar als dat laatste verhikel ergens bij een drukke doorgaande weg staat, is zo’n auto weer interessant voor de plaatselijke snackbar”, meent Van Laar.
Reacties 0