Aanbieding helpt goed draaiende supers

Aanbiedingen en andere promotieacties blijven de consument naar de supermarkten lokken. Door het toegenomen winkelbezoek steeg de omzet van supermarkten in de maand juli met 3,8 procent in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder, tot 2,92 miljard euro. Dit blijkt uit de GfK Supermarktkengetallen over de maand juli, die woensdag bekend zijn gemaakt.

Over de eerste zeven maanden van dit jaar zagen de supermarkten hun omzet stijgen met 4,2 procent tot 18,5 miljard euro, van 17,8 miljard euro vorig jaar. Ook hier is de omzetgroei te verklaren door meer winkelbezoek van consumenten. De omzet per kassabon lag wel lager dan vorig jaar, van 21,47 euro in 2008 naar 21,34 euro dit jaar. Dit komt door de lage inflatie en toegenomen promotiedruk.

Volgens marktonderzoeksbureau GfK Panel Services is het winkelbezoek sinds maart met ruim vier procent gestegen. Consumenten komen steeds meer af op aanbiedingen en bezoeken ook meer verschillende supermarkten. Vooral gezinnen en ouderen kopen naar verhouding veel producten die in de aanbieding zijn. Alleenstaanden maken er minder gebruik van.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!