Foodwatch: Lu Cracottes misleidt consument

Lu Cracottes is eigenlijk fastfood dat zich gezond voordoet. Dat stelt Foodwatch. Volgens de organisatie zit Lu Cracottes niet vol vezels, maar vol ‘marketingtrucks en opgeblazen vezelpraatjes’. Foodwatch roept consumenten op een e-mail te sturen naar Kraft Foods, om Lu te laten weten dat de consument het niet langer pikt om misleid te worden, meldt Adformatie.nl.

De term ‘luchtige crackers’ is volgens Foodwatch erg misleidend. Consumenten zouden zo de indruk hebben dat ze te maken hebben met een ‘light’ product, maar volgens berekeningen van de organisatie is dat onjuist.

Volgens de calculaties van Foodwatch zijn er om aan de dagelijkse minimaal dertig gram vezels te komen, 107 cracottes nodig. “Dan heb je meteen 54 gram suiker, ruim veertien gram zout en een verbijsterende 2782 calorieën. Iemand die Lu gelooft en voor de vezels geen volkoren brood meer eet maar cracottes, krijgt bijna twee keer zoveel calorieën binnen. Daarbij bevat Lu Cracottes Naturel ook nog eens net zoveel zout als chips”, aldus de organisatie.

Foodwatch is een onafhankelijke non-profit consumentenorganisatie, die aandacht vraagt voor de werkwijze en informatievoorziening in de levensmiddelenindustrie. Na zeven jaren in Duitsland is de organisatie sinds januari dit jaar ook actief in Nederland.

Reacties 1


Elise Nounee 7 jan, 12:11

Haha, crackers nu ook al fast food gaan noemen> moet niet gekker worden!!!
BROOD MAAKT DIK, dan interesseert het mij niet of ik met een cracker niet al mijn vezels binnen krijg, zolang het maar vult en niet de giga hoeveelheid calorieën bevat als 1 volkoren boterham!
Ik eet volkorenbrood heel soms als avondmaaltijd, 2 volkoren boterhammen met beleg staan echter gelijk aan een bord stamppot met vlees, dat is nogal wat en daarna heb je nog trek> in tegenstelling tot stamppot!!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!