Makro start verkoop voedselproducten per stuk
Gepubliceerd op 4 mei 2005 om 00:00
Groothandel Makro is begonnen met de stuksverkoop van voedingsmiddelen. Klanten hebben dus niet langer slechts de keuze uit grootverpakkingen. Bij non-food werkte de groothandel al langer met de verkoop per stuk. Met de stuksverkoop, en daarmee een groter volume, hoopt Makro autonome groei te bewerkstelligen. Moederbedrijf Metro Cash&Carry zag vorig jaar de verkopen met 3,5% teruglopen, als gevolg van de tegenvallende markt.Supermarktondernemers zijn verbaasd dat de autoriteiten het toestaan dat Makro producten verkoopt aan particulieren. `Schandalig dat dit mag`, zegt Attent-ondernemer Jac Naalden. `Makro is geen groothandel meer, maar gewoon een grote supermarkt op goedkope grond. Het pasjessysteem is zo lek als een mandje. En Makro maakt ook nog aanspraak op subsidies van gemeenten omdat ze werkgelegenheid creeren. Dit moet toch de minister van Economische Zaken en de NMa wakker schudden?`, aldus Naalden. Ook marketingdirecteur Colette van Eerd van Jumbo is verbaasd over de ruimte die Makro krijgt. Makro wil zelf niet reageren op deze zaak.
Reacties 0