‘Huismerk wast net zo schoon als A-merk’

Wie wast met een A-merk als Ariel, Persil, Dreft of Robijn krijgt geen schonere was dan wanneer een huismerk wordt gebruikt. Uit een test van de Consumentenbond met 25 bontwasmiddelen blijkt dat goedkope merken van Aldi en Lidl niets onder doen voor A-merken.

Voor het onderzoek werden 2100 verse vlekken gemaakt en 1145 wassen gedraaid. Daarbij werden vijfentwintig wasmiddelen getest, zowel vloeibare als in poedervorm. De goedkope merken van Aldi en Lidl leveren een schone was op en zijn ook nog eens 2,5 keer goedkoper dan de A-merken. In 2000 en 2004 deed de Consumentenbond soortgelijke tests. Ook toen kwam de bond tot dezelfde conclusies.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!