Remia klaagt Unilever aan

Remia daagt Unilever voor de rechter. De sauzenfabrikant vindt dat de verpakking van de sauzen van Calvé te veel gelijkenis vertoont met de top-down tubes van Remia. Volgens Remia is de kans op verwarring bij consumenten groot en daar wil de sauzenfabrikant met een kort geding een einde aan maken. De rechtszaak dient op 27 juni in Utrecht. Remia biedt sinds 1998 haar sauzen, zoals Fritessaus, Curry Gewürz, Knoflook en Tomatenketchup in top-down tubes aan en legde deze origineel vormgegeven verpakking vast als Beneluxmerk. Met de nieuwe tube waarop ook auteursrecht rust, verkreeg de fabrikant uit Den Dolder veel bekendheid en zij verkocht in het top-down tube segment zelfs de meeste sauzen. Calvé veranderde recentelijk de verpakking van haar tubes van kleur en vormgeving. Remia constateerde dat deze sterke gelijkenis vertoont met de reeds jaren succesvol op de markt verkrijgbare Remia verpakkingen binnen hetzelfde sauzenschap. Deze vrijwel identieke verpakking kan volgens Remia verwarring oproepen bij de consument en tast bovendien de exclusiviteit van haar verpakking aan. Al eerder dit jaar riep Remia Unilever op om de productie van deze tubes te staken, maar daaraan werd geen gehoor gegeven. Remia eist nu via de rechter dat Unilever de verpakkingen met onmiddellijke ingang uit de handel neemt en dat de productie ervan wordt gestaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!