Chinese consumenten worden zeer gelukkig van het shoppen van kleding. Dat schrijft de Financial Times, naar aanleiding van een wereldwijde poll van Harris Interactive. Bijna tachtig procent van de ondervraagden uit China gaf aan een kick te krijgen van winkelen. Slechts drie procent zei shoppen niet leuk te vinden. Van de Amerikaanse consumenten die aan de poll meededen gaf veertig procent aan gelukkig te worden van shoppen, tegen dertig procent die zei niet van winkelen te houden.
Het Londense warenhuis Harrods speelt in op deze ontwikkeling en geeft klanten uit China de mogelijkheid direct te betalen vanaf hun eigen bankrekening van China UnionPay. Gemiddeld spenderen Chinese toeristen hierdoor 5700 dollar aan kleding bij een bezoekje aan het warenhuis.
De merknaam is voor Chinese klanten het belangrijkst in de productkeuze. Men is bereid te lenen om kleding van de juiste merken in hun kast te hangen. Giorgio Armani, Gucci en Boss zijn de meest gewilde kledingmerken onder Chinese consumenten en voor juwelen kiest men het liefst een stuk van Cartier, Bulgari of Montblanc.
Chinezen gelukkig door shoppen
Gepubliceerd op 4 juli 2011 om 00:00
Reacties 0