Chinezen gelukkig door shoppen

Chinese consumenten worden zeer gelukkig van het shoppen van kleding. Dat schrijft de Financial Times, naar aanleiding van een wereldwijde poll van Harris Interactive. Bijna tachtig procent van de ondervraagden uit China gaf aan een kick te krijgen van winkelen. Slechts drie procent zei shoppen niet leuk te vinden. Van de Amerikaanse consumenten die aan de poll meededen gaf veertig procent aan gelukkig te worden van shoppen, tegen dertig procent die zei niet van winkelen te houden.

Het Londense warenhuis Harrods speelt in op deze ontwikkeling en geeft klanten uit China de mogelijkheid direct te betalen vanaf hun eigen bankrekening van China UnionPay. Gemiddeld spenderen Chinese toeristen hierdoor 5700 dollar aan kleding bij een bezoekje aan het warenhuis.

De merknaam is voor Chinese klanten het belangrijkst in de productkeuze. Men is bereid te lenen om kleding van de juiste merken in hun kast te hangen. Giorgio Armani, Gucci en Boss zijn de meest gewilde kledingmerken onder Chinese consumenten en voor juwelen kiest men het liefst een stuk van Cartier, Bulgari of Montblanc.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!