China: veel 'nepwijn' in omloop

De grote vraag naar wijn in China zorgt ervoor dat er veel ‘nepwijnen’ op de markt wordt gebracht. Chinezen zien het bezit van een goede fles wijn steeds meer als een teken van hoge sociale status.

Vooral Franse wijn wordt in China als een luxeproduct gezien. Vervalsers bootsen deze wijnen na en verkopen ze voor hoge bedragen. In het land legt men zo’n 50 duizends yuan(5500 euro) neer voor een exclusieve fles Bordeaux Chateau Lafite Rothschild 1982 neer. Voor vervalsers, die kleur en smaakstoffen aan wijn toevoegen, is dat snel verdiend.

Omdat China nog niet erg bekend is met de wijnen, kan menig Chinees het verschil met de nepwijnen niet herkennen. Eerder dronk de gemiddelde Chinees slechts een liter wijn per jaar, maar verwacht wordt dat China in 2014 op nummer zes staat op de lijst van wijnconsumerende landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!