Senioren winkelen vaker online

Senioren kopen steeds vaker producten via het internet. Het aantal 65- tot 75-jarige webshoppers is in 2011 gestegen tot 27 procent, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2005 winkelde slechts zestien procent van de ouderen online. De stijging in het aantal senioren dat online winkelt is deels te verklaren doordat steeds meer ouderen toegang hebben tot internet: in 2005 kon slechts 41 procent van de senioren op internet, nu is dat 75 procent.

De vraag naar online winkels voor senioren is fors toegenomen, aldus Lenie Doorduyn, mede-eigenaresse van Doorduyn Seniorenmode. In 2007 opende het modebedrijf de eerste online winkel voor senioren. “Veel klanten bestelden hun kleding telefonisch en de webshop zagen we als een verlengstuk van het telefonisch bestellen. De afgelopen jaren is dat veranderd. We zien een grote stijging in het aantal bestellingen”, vertelt Doorduyn.

Gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel is van groot belang: grote letters en duidelijke categorieën zorgen ervoor dat 65-plussers gauw hun weg vinden in de webshop. “Juist met deze doelgroep moet je daar aandacht aan besteden”, aldus Doorduyn. Senioren bestellen voornamelijk kleding en sportartikelen via het web.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!