ING keert schadevergoeding uit

Particuliere en zakelijke ING-klanten die wegens een reeks storingen niet konden internetbankieren, kunnen een schadevergoeding krijgen. “We zullen alle vragen en klachten behandelen. We zijn bereid om eventuele schade van klanten te vergoeden als die geheel aan de storing te wijten is”, zegt Ron van Kemenade, bestuurslid van ING.

Detailhandel Nederland vindt de situatie bij de banken ‘onacceptabel’ en ging vlak nadat de storingen bij ING opgelost waren, in gesprek met diverse banken. “Ik heb het idee dat we daarmee iets in beweging hebben gezet en dat banken en toezichthouders over deze problemen zijn gaan praten”, meent Henk Kok, directeur van Detailhandel Nederland.

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org zit inmiddels met verschillende banken om de tafel om maatregelen te nemen. “We hebben de druk op de banken flink opgevoerd, want dat was hard nodig. Dit was namelijk niet de eerste keer dat iDeal eruit lag”, vertelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. De brancheorganisatie wil een prestatiecontract met de banken afsluiten.

Ook ING zelf treft maatregelen. De bank wil onder meer een versnelde technische splitsing van internetbankieren, iDeal en mobiel bankieren doorvoeren. “Op die manier wordt voorkomen dat wanneer één dienst getroffen wordt door een storing, de andere diensten ook uitvallen”, aldus Van Kemenade.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!