Walmart blijft waardevolste retailmerk

Supermarktketen Walmart behoudt, met een waarde van 38,3 miljard dollar, zijn positie als meest waardevolle retailmerk. Webwinkel Amazon.com klom van de vierde naar de twee plek in de lijst van Best Retail Brands 2012, die opgesteld werd door Brand Finance.

De merkwaarde van Amazon.com nam met 61 procent toe tot 28,7 miljard dollar. De top vijf wordt compleet gemaakt door Home Depot, Tesco en Target.

Online retailers zijn steeds sterker vertegenwoordigd in de lijst. EBay steeg van de veertiende naar de elfde plaats in de ranglijst. “Online retail moet niet onderschat worden”, meent David Haigh, ceo van Brand Finance. “Alle grote retailers zouden tegenwoordig aandacht moeten besteden aan de promotie van hun online verkopen, want het koopgedrag van de consument verandert."

De top tien van meest waardevolle retailmerken:

Rang 2012 Rang 2011 Merk Merkwaarde 2012
(in dollars)
1 1 Walmart (VS) 38,319
2 4 Amazon.com (VS) 28,665
3 3 Home Depot (VS) 20,902
4 2 Tesco (VK) 20,051
5 5 Target (VS) 15,267
6 6 IKEA (ZWE) 15,211
7 9 Walgreens (VS) 11,564
8 7 Sam's Club (VS) 11,517
9 13 CVS Caremark (VS) 9,421
10 10 ASDA (VS) 9,406

Lees ook: 'Walmart neemt Russische hypermarkten over'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!