Free Record Shop start talentenjacht

Free Record Shop gaat op zoek naar nieuw muziektalent. Dat schrijft Entertainment Business online. Ceo Hans Breukhoven organiseert samen met Bart Proost, eigenaar van het platform voor muzikaal talent Het Kanaal, de Upcoming Award. De winnaar van de talentenjacht wint ‘alle middelen om succesvol te worden’.

Volgens Proost reageert de muziekindustrie niet adequaat op de digitale en online ontwikkelingen. “De digitalisering is niet het probleem, die brengt juist grote mogelijkheden met zich mee. Met een uniek idee kun je morgen wereldberoemd zijn”, aldus Proost. Volgens hem zet de halve industrie zichzelf buiten spel, maar is deze onmisbaar voor een gezond muziekklimaat. “Op dit moment zijn het met name de labels en de muziekwinkels die er voor zorgen dat het publiek het beste te horen krijgt. Hetzelfde publiek zorgt er voor dat die labels en muziekwinkels één voor één moeten opdoeken.”

Via de site van de Upcoming Award kan momenteel worden opgegeven welke band het verdient om door te breken binnen de muziekindustrie. Talentscouts nomineren vier bands die 11 mei met elkaar de strijd aangaan om de titel. Voor de winnaar liggen albumopnamen door Het Kanaal klaar.

Grafisch ontwerpbureau Brandberry verzorgt de vormgeving en Sander de Hooge legt het nieuwe talent vast op de gevoelige plaat, waarna DeCDPerserij.nl tienduizend albums perst. Tevens krijgt de winnaar een contract bij Upcoming Recordings, een boekingscontract bij Sole Bookings en een distributiedeal met Free Record Shop. In juni moet het album ‘tegen een bodemprijs’ in 165 Free Record Shop-filialen liggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!