Adidas dunt assortiment uit

De Duitse sportartikelenfabrikant Adidas haalt een kwart van zijn producten uit het assortiment. Daarmee wil het bedrijf zijn winstgevendheid verbeteren. Dit vertelde topman Herbert Hainer in een interview met het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine Zeitung.

“We hebben gewoon te veel producten”, aldus Hainer. “Twintig procent van onze producten is goed voor tachtig procent van onze omzet.” Het assortiment van Adidas bestaat op dit moment uit ongeveer 47 duizend artikelen.

Adidas streeft ernaar marktleider Nike van de troon te stoten. De omzet in de periode tot en met 2015 moest groeien tot zeventien miljard euro. In 2011 haalde Adidas nog een omzet van 13,3 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!