Carrefour verlaagt prijzen

Supermarktketen Carrefour gaat zijn prijzen verlagen om klanten bij zich te houden. Dit maakte het concern donderdag bekend bij de presentatie van de eerste kwartaalcijfers van 2012.

De omzet van Carrefour steeg vorig jaar met 1,5 procent tot 22,5 miljard euro, dankzij de opening van nieuwe vestigingen. De supermarktketen voorziet een moeilijk jaar, waarin de consument bezuinigt. Door de prijzen te verlagen, hoopt Carrefour klanten aan zich te binden.

Carrefour is na het Amerikaanse Walmart het grootste supermarktbedrijf ter wereld. In landen als Spanje, Italië en Griekenland, waar Carrefour veel vestigingen heeft en waar overheden zwaar bezuinigen, zag Carrefour zijn omzet fors dalen. In Griekenland nam de omzet van winkels die langer dan een jaar open zijn met bijna zestien procent af. De vergelijkbare omzet in Latijns-Amerika zorgde voor een lichtpuntje: deze nam met tien procent toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!