Wessanen ziet winst dalen

Voedingsmiddelenconcern Wessanen heeft zijn winst in het eerste kwartaal van dit jaar flink zien dalen. De nettowinst kwam uit op 1,5 miljoen euro, tegen 4,5 miljoen in dezelfde periode in 2011. Volgens het concern waren hogere kosten, waarvan een groot deel eenmalig, de belangrijkste oorzaak.

Het bedrijfsresultaat was met 3 miljoen euro ruimt twee keer minder dan vorig jaar. Daarnaast was de omzet met 170,6 iets lager dan in 2011, maar op autonome basis was er sprake van een groei van 1,3 procent. “Wessanen is bezig te investeren in zijn merken en divisies en dat is een proces dat enige tijd kan duren. De kost gaat voor de baat uit”, aldus topman Ronald Merckx.

In Nederland heeft het concern momenteel zijn pijlen gericht op een uitbreiding van de biologische GooodyFoods-winkels. “Die uitbreiding gaat langzamer dan verwacht”, aldus Merckx. “Maar de pijplijn met nieuwe lokaties is nog steeds goed gevuld.” In de vestiging in Apeldoorn is de module FeelGood geïntroduceerd, wat een assortiment van ruim tweeduizend natuurlijke verzorgingsproducten, natuurcosmetica en gezondheidssupplementen biedt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!